Ο Ανθρώπινος Παράγοντας στην ΕκπαίδευσηΟ μαθητήςΟλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι, συνεπώς και οι "μαθητές" αερομοντελιστές είναι αναμενόμενο να έχουν διαφορετική προσωπικότητα και ικανότητες. Κάθε τύπος μαθητή πρέπει να αντιμετωπιστεί με την ανάλογη προσέγγιση και τακτική. Οι αντιπροσωπευτικότεροι τύποι μαθητών είναι οι παρακάτω:
Ο εκπαιδευτήςΜέχρι σήμερα εκπαιδευτής ήταν ο "παλιότερος", που είχε την "διάθεση" και τον "χρόνο" να "ασχοληθεί" με τον νέο. Τα εισαγωγικά στις λέξεις δεν είναι τυχαία.Ενας μεγάλος αριθμός ατόμων απογοητεύτηκε και απομακρύνθηκε από τον αερομοντελισμό είτε γιατί δεν εκπαιδεύτηκαν σωστά, είτε γιατί αντιμετώπισαν την ειρωνεία και την κακή κριτική. Είναι ευνόητο, όσο και απαραίτητο, ότι ο εκπαιδευτής πρέπει να είναι άτομο κατάλληλο, επιλεγμένο και εκπαιδευμένο. Το να αποκτήσει κανείς τον τίτλο του εκπαιδευτή είναι μάλλον εύκολο το να εκτελέσει όμως τα καθήκοντα του τίτλου του και να εδραιώσει την αξία του είναι πολύ δύσκολο, αν πράγματι θέλει να παράγει έργο. Υπάρχουν ορισμένα προσόντα που προδικάζουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτή:
Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα που ελαττώνουν την αποτελεσματικότητά του:
Το καλό παράδειγμα δίνεται από τον εκπαιδευτή όχι μόνο όταν παρέχει εκπαίδευση αλλά όταν ο ίδιος κάνει το χόμπυ του, δεδομένου ότι τα μάτια πολλών μαθητών στρέφονται επάνω του.
Ο Ανθρώπινος Παράγοντας Στην ΕκπαίδευσηΚαι ενώ όλος ο κόσμος μαθαίνει να κάνει ποδήλατο, από τους επίδοξους αερομοντελιστές δεν μαθαίνουν τελικά όλοι να πετάνε. Πολλοί απογοητεύονται και απομακρύνονται, ενώ άλλοι κουβαλάνε κάθε Κυριακή το άγχος μήπως χρειαστεί να κάνουν "δεξιά" στροφή.
Γιατί άραγε να συμβαίνει κάτι τέτοιο;Οι μαθητευόμενοι - αρχάριοι αερομοντελιστές είναι ήδη μεγάλα παιδιά και θέλουν να έχουν δική τους γνώμη για το ποιό μοντέλο θα αγοράσουν και για το πως πρέπει να πετάξουν για να εντυπωσιάσουν. Κατ΄ επέκταση, δεν λένε όχι στην προτροπή του πωλητή να αγοράσουν το τάδε όμορφο μοντέλο, επειδή δεν ξέρουν να το αξιολογήσουν πέρα του ότι τους αρέσει. Ετσι, τις περισσότερες φορές, οι αρχάριοι έρχονται στο μοντελοδρόμιο με ένα δύσκολο στην πτήση - για την εμπειρία τους - μοντέλο, και ζητάνε να τους μάθουμε να το πετάνε. Οταν τους εξηγήσουμε ότι δεν αγόρασαν το κατάλληλο μοντέλο θυμώνουν (ιδίως ο μπαμπάς που έχει δώσει τα λεφτά).Οι αερομοντελιστές της Λέσχης είναι πρόθυμα να βοηθήσουν κάθε νέο μέλος που χρειάζεται βοήθεια, αλλά δεν είναι όλοι έμπειροι εκπαιδευτές. Οι λίγοι επίσημοι εκπαιδευτές, από την άλλη πλευρά είναι και αυτοί αερομοντελιστές που δεν μπορούν να διαθέσουν πολύ χρόνο, την μοναδική Κυριακή που έχουν διαθέσιμη να ασχοληθούν με το χόμπυ τους ή την αγωνιστική προπόνησή τους. Τέλος οι επαγγελματίες προπονητές είναι δεσμευμένοι στο να εκπαιδεύσουν ένα μεγάλο αριθμό αθλητών, και δεν μπορούν να αφήσουν τους πολλούς για τους λίγους. Το συμπέρασμα είναι ότι αφού δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες ώρες εκπαιδευτών, πρέπει να οργανώσουμε την εκπαίδευση των αρχαρίων ώστε να μη χρειάζονται πολλές ώρες συγκυβέρνησης. Αυτό είναι εφικτό αν ο υποψήφιος εκπαιδευόμενος ενταχθεί αυτός στο προτεινόμενο πρόγραμμα εκπαίδευσης, και όχι ο εκπαιδευτής στις επιλογές και ορέξεις του μαθητή. Η αποστολή του εκπαιδευτή δεν είναι να αποδεικνύει με το ζόρι κάθε Κυριακή ότι το "Χριστουγεννιάτικο δώρο" πετάει, για να μην στεναχωρηθεί ο μπαμπάς που το αγόρασε ή ο καταστηματάρχης που το πούλησε. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ο εκπαιδευτής θα οδηγήσει τον μαθητή να προμηθευτεί τα κατάλληλα υλικά, θα ελέγξει το έτοιμο μοντέλο και θα του κάνει μερικές δοκιμαστικές πτήσεις. Στη συνέχεια θα παρακολουθήσει τον μαθητή στο πρώτο στάδιο έως ότου πάει solo, π.χ. σε 3-4 εξόδους, και μετά θα τον ξαναβοηθήσει περιστασιακά στην μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο. Με την σταδιακή αυτή πρόοδο ο χρόνος που θα απασχοληθεί ο εκπαιδευτής θα είναι ο μικρότερος ζητούμενος, ενώ αν άρχιζε κατ' ευθείαν με μοντέλο του 2ου ή 3ου σταδίου θα έπρεπε να βρίσκεται συνέχεια κοντά στον μαθητή χωρίς πρόβλεψη για το πότε θα μπορούσε να τον αφήσει μόνο. Δεν πιστεύω ότι εσύ έχεις την απαίτηση να κάθεται κάποιος άλλος δίπλα σου επί 52 Σάββατο-Κύριακα για να μάθεις να πετάς ένα δύσκολο μοντέλο.
Ο "εκπαιδευτής" ή ο "πωλητής" που προτείνει σε κάποιον να ξεκινήσει με ένα προχωρημένο ή ακατάλληλο (για πολλούς άλλους λόγους) μοντέλο, πρέπει να αναλάβει και την υποχρέωση να εξασφαλίσει το άτομο που θα κάθεται συνεχώς δίπλα στον μαθητευόμενο έως ότου τα καταφέρει.
|
 
![]() |
![]() |