Η εκκίνηση

Γ' μέρος

Α' μέρος - Β' μέρος


[ Τύποι κινητήρων ] - [ Τα μέρη των κινητήρων ] - [ Αρχή λειτουργίας ] - [ Ο κυβισμός ] - [ Το στρώσιμο ] - [ Κινητήρες ABC ] - [ Το καρμπυρατέρ ] - [ Σιγαστήρες ] - [ Συντονιζόμενες εξατμίσεις ] - [ Ροπή και Ισχύς ] - [ Φροντίδα - Συντήρηση ] - [ Βάσεις ] - [ Ψύξη ] - [ Δεξαμενές υγρών καυσίμων ] - [ Το μπουζί πυράκτωσης ] - [ Καύσιμα ] - [ Η έλικα ]

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Κάθε φορά που πάω να ξεκινήσω τον κινητήρα τον βρίσκω μπουκωμένο

Αυτό μπορεί να οφείλεται στην υψηλή θέση της δεξαμενής, ή στο μακρύ σωληνάκι τροφοδοσίας, που επιτρέπει τον σιφωνισμό του καύσιμου από την δεξαμενή στο καρμπυρατέρ. Η απλούστερη λύση (μέχρι να διορθώσεις ριζικά το πρόβλημα) είναι να στραγγαλίζεις το σωληνάκι τροφοδοσίας μέχρι την στιγμή της εκκίνησης με ένα μανταλάκι.

ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ, Η ΞΕΒΙΔΩΝΕΤΑΙ Η ΕΛΙΚΑ

αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Είναι μπουκωμένος.
  2. Είναι καινούργιος και σφιχτός.

ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑΕΙ - ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ

αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Είναι καμμένο το μπουζί.
  2. Δεν ανάβει το μπουζί γιατί είναι ξεφόρτιστη η μπαταρία, ή τα καλώδια είναι μακρυά, κομμένα ή βραχυκυκλωμένα.
  3. Δεν χτυπάς δυνατά την έλικα - χρησιμοποίησε το starter.
  4. Είναι στεγνός.
  5. Είναι μπουκωμένος.
  6. Είναι ακατάλληλο το καύσιμο.
  7. Είναι ψυχρός ο καιρός. Χρειάζεται περισσότερο κέρασμα, πιό πολύ ρεύμα στο μπουζί, ή θερμότερο μπουζί.
  8. Δεν έχει καλή συμπίεση γιατί είναι φθαρμένο το ελατήριο ή το έμβολο ή "χάνει" το καπάκι, η κεφαλή ή το μπουζί.

ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑΕΙ, ΕΝΩ ΔΙΝΕΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ

αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Είναι μπουκωμένος.
  2. Δεν είναι σωστά αναμένο το μπουζί.
  3. Είναι βουλωμένος ο σιγαστήρας ή η πίπα.

ΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ

Α) Αν ξεκίνησε αυξάνοντας μόνος του και γρήγορα τις στροφές και αμέσως μετά σβήσει (πριν αποσυνδέσεις την μπαταρία), σημαίνει ότι υπάρχει περιορισμένη παροχή καυσίμου.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Είναι στεγνός.
  2. Είναι κλειστή η βελόνα (μεγάλη - μικρή).
  3. Είναι βουλωμένο το φίλτρο του καύσιμου, ή του αέρα.
  4. Εχει αποσυνδεθεί ή δεν επαρκεί η πίεση προς την δεξαμενή.
  5. Είναι βρώμικο το καρμπυρατέρ ή έχει συναρμολογηθεί λάθος.
  6. Παίρνει αέρα το σωληνάκι γιατί είναι τρύπιο ή εφαρμόζει χαλαρά.
  7. Είναι τσακισμένο το σωληνάκι τροφοδοσίας μέσα ή έξω από την δεξαμενή.
  8. Η δεξαμενή είναι πολύ μακρυά ή πολύ χαμηλά ή είναι άδεια,
  9. Ο βοσκός δεν είναι σωστά συνδεδεμένος, ή η τρύπα του ακουμπάει στα τοιχώματα.
  10. Είναι βουλωμένος ο εξαερισμός της δεξαμενής, ή το σωληνάκι της πίεσης από τον σιγαστήρα.
  11. Το καρμπυρατέρ ρουφάει αέρα από κακή εφαρμογή στην κάσα ή χαλαρή εφαρμογή της βελόνας.
  12. Δεν λειτουργεί σωστά η αντλία (όταν υπάρχει).
Β) Αν ξεκίνησε με χαμηλές στροφές που βαθμηδόν ελαττώνονται μέχρις ότου σβήσει (πριν αποσυνδέσεις την μπαταρία), το μίγμα είναι πολύ πλούσιο.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Η δεξαμενή είναι πολύ ψηλά.
  2. Είναι πολύ ανοικτή η βελόνα (ή και οι δύο βελόνες).
  3. Το κέρασμα ήταν υπερβολικό.
  4. Η αντλία (όταν υπάρχει) στέλνει πολύ καύσιμο.
  5. Το μπουζί είναι πολύ ψυχρό ή χαλασμένο.
Γ) Αν ξεκίνησε κανονικά αλλά σταματήσει μόλις αποσυνδέσεις την μπαταρία
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Ο κινητήρας δεν έχει ακόμα ξεσταθεί.
  2. Το μίγμα είναι πολύ πλούσιο.
  3. Το μπουζί είναι ψυχρό (σε σχέση με το καύσιμο).
  4. Το καύσιμο δεν έχει το ανάλογο νίτρο (σε σχέση με το μπουζί).
  5. Ο κινητήρας είναι ακόμα σφιχτός.
Πριν εκτιμήσεις ότι φταίει κάτι από τα παραπάνω ρύθμισε πρώτα το μίγμα για ταχεία λειτουργία πριν αποσυνδέσεις την μπαταρία. Ειδικά για την τελευταία περίπτωση, αν ο κινητήρας είναι καινούργιος και οι ανοχές σφιχτές, άφησε την μπαταρία συνεχώς συνδεδεμένη με το μπουζί έως ότου χαλαρώσει.

ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΒΕΛΟΝΑ

αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Η πίεση προς την δεξαμενή δεν είναι σταθερή ή ότι η αντλία δεν λειτουργεί σωστά.
  2. Το μπουζί είναι ακατάλληλο.
  3. Το καύσιμο είναι ακατάλληλο.
  4. Η δεξαμενή συντονίζεται και το καύσιμο αφρίζει.
  5. Η βελόνα είναι στραβή ή χαλαρή και παίρνει αέρα.
  6. Το σωληνάκι παίρνει κατά διαστήματα αέρα.
  7. Υπερθερμαίνεται για διάφορους λόγους.
  8. Υπάρχει σκουπιδάκι στο καρμπυρατέρ ή είναι βουλωμένο το φίλτρο του καύσιμου ή του αέρα.
  9. Η μικρή βελόνα παρεμβάλλεται στην ρύθμιση της μεγάλης (σφάλμα σχεδιασμού του καρμπυρατέρ).
ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΥΣ
  • Η έλικα ή/και το spinner είναι αζύγιστα.
  • Η βάση του κινητήρα δεν είναι στέρεη.
  • Χαλάρωσαν ή κόπηκαν οι βίδες στερέωσης.

ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΣΤΡΟΦΕΣ

αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Η βελόνα δεν μπορεί να βιδωθεί όσο θα έπρεπε (παραμένει μπουκωμένος).
  2. Tο μίγμα είναι πολύ πτωχό (είναι σφυριγμένος).
  3. Μετά από αποσυναρμολόγιση ο κύλινδρος έχει τοποθετηθεί με λάθος προσανατολισμό.
  4. Δεν έχει καλή συμπίεση γιατί είναι φθαρμένο το ελατήριο ή το έμβολο ή "χάνει" το καπάκι, η κεφαλή ή το μπουζί.
  5. Εχει προανάφλεξη (το μπουζί ή το καύσιμο είναι πολύ θερμά, ή η συμπίεση είναι υπερβολική).
  6. Η έλικα είναι πολύ μεγάλη.
  7. Το καύσιμο είναι ακατάλληλο.
  8. Δεν μπορεί να ανοίξει τελείως το βαρελάκι του καρμπυρατέρ.
  9. Είναι φθαρμένα τα ρουλεμάν.
  10. Eίναι βουλωμένος ο σιγαστήρας ή η πίπα.
  11. Εχει πιάσει εσωτεριά "βερνίκωμα".

ΑΝ ΣΒΗΣΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ

Αν σβήσει στην μέση της πτήσης μετά από σφύριγμα, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Ο βοσκός της δεξαμενής είναι αποσυνδεδεμένος από το εσωτερικό σωληνάκι της δεξαμενής ή είναι τρύπιο το σωληνάκι του.
  2. Υπάρχει σκουπιδάκι στο καρμπυρατέρ ή είναι βουλωμένο το φίλτρο.
  3. Τα ακροβατικά ήταν πολύ σφιχτά και το μίγμα πολύ πτωχό.
  4. Αποσυνδέθηκε το σωληνάκι του καύσιμου ή το σωληνάκι της πίεσης.
  5. Τσάκισε το σωληνάκι του βοσκού.
  6. Η δεξαμενή τρύπησε και χύθηκε το καύσιμο.
  7. Χάλασε η αντλία.
Αν σβήσει στην μέση της πτήσης με μπούκωμα αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Εσβησε το μπουζί, κρυώνοντας από το πλούσιο μίγμα.
  2. Εκλεισε το βαρελάκι του καρμπυρατέρ για κάποιο λόγο.
Αν σβήσει στην μέση της πτήσης χωρίς μεταβολή στροφών αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  • Κάηκε το μπουζί

ΑΝ ΣΒΗΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ Η ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΟΔΟ

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Το βασικό μίγμα ή το μίγμα του ρελαντί είναι πτωχό.
  2. Η τρύπα του βοσκού ακουμπάει στα τοιχώματα της δεξαμενής και βουλώνει.
  3. Η δεξαμενή είναι πολύ μακρυά από το καρμπυρατέρ (όταν δεν υπάρχει αντλία).
  4. Το εσωτερικό σωληνάκι της δεξαμενής (με τον βοσκό) έχει γλυστρίσει από τη θέση του.
  5. Τσακίζει κάποιο σωληνάκι (βοσκού, τροφοδοσίας, πίεσης) από την επιτάχυνση.
  6. Η προσαγωγή αέρα στην είσοδο του καρμπυρατέρ μπλοκάρεται από την υπόλοιπη κατασκευή του μοντέλου.
  7. Υπερθερμαίνεται.

ΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΜΠΟΥΚΩΝΕΙ

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι:
  1. Το καύσιμο στο έδαφος αφρίζει από τους κραδασμούς. Μετά την απογείωση αλλάζει η συχνότητα κραδασμών και δεν αφρίζει.
  2. Η είσοδος αέρα στο καρμπυρατέρ μπλοκάρεται από στρόβιλους που δημιουργούνται στην πτήση.
  3. Η αντλία στέλνει περισσότερο καύσιμο μετά την απογείωση.
  4. Η μεγάλη βελόνα είναι χαλαρή και με τους κραδασμούς ξεβιδώνεται μόνη της.

Α' μέρος - Β' μέρος

[ Τύποι κινητήρων ] - [ Τα μέρη των κινητήρων ] - [ Αρχή λειτουργίας ] - [ Ο κυβισμός ] - [ Το στρώσιμο ] - [ Κινητήρες ABC ] - [ Το καρμπυρατέρ ] - [ Σιγαστήρες ] - [ Συντονιζόμενες εξατμίσεις ] - [ Ροπή και Ισχύς ] - [ Φροντίδα - Συντήρηση ] - [ Βάσεις ] - [ Ψύξη ] - [ Δεξαμενές υγρών καυσίμων ] - [ Το μπουζί πυράκτωσης ] - [ Καύσιμα ] - [ Η έλικα ]


 

Πρώτη σελίδα/Home Περιεχόμενα