ΚαύσιμαΓ' μέρος
[ Α' μέρος - εισαγωγή στα καύσιμα ] - [ Β' μέρος - καύσιμα glow ] - [ Δ' μέρος - ερωτήσεις - αναμίξεις - προφυλάξεις ] |
[ Τύποι κινητήρων ] - [ Τα μέρη των κινητήρων ] - [ Αρχή λειτουργίας ] - [ Ο κυβισμός ] - [ Η εκκίνηση ] - [ Το στρώσιμο ] - [ Κινητήρες ABC ] - [ Το καρμπυρατέρ ] - [ Σιγαστήρες ] - [ Συντονιζόμενες εξατμίσεις ] - [ Ροπή και Ισχύς ] - [ Φροντίδα - Συντήρηση ] - [ Βάσεις ] - [ Ψύξη ] - [ Δεξαμενές υγρών καυσίμων ] - [ Το μπουζί πυράκτωσης ] - [ Η έλικα ] |
ΚΑΥΣΙΜΑ DIESELΤο καύσιμο για τους κινητήρες diesel δεν είναι απαραίτητο να έχει χαμηλό σημείο ανάφλεξης αλλά απαραίτητα πρέπει να έχει χαμηλό σημείο αυτανάφλεξης αφού η ανάφλεξή του βασίζεται στην αύξηση της θερμοκρασίας, με μεγάλη και απότομη αύξηση της συμπίεσης.Το φωτιστικό πετρέλαιοΗ βάση του καύσιμου είναι οι παραφινικοί υδρογονάνθρες, που στο εμπόριο προσφέρονται με το όνομα φωτιστικό πετρέλαιο(11.000 kcal/*).Το φωτιστικό πετρέλαιο δεν μπορεί να αυταναφλεγεί στους μικροσκοπικούς μας κινητήρες γιατί δεν φθάνει στο σημείο αυτανάφλεξής του με τον βαθμό συμπίεσης που έχουν. Ο αιθέραςΓια να αναφλεγεί το καύσιμο προσθέτουμε το συστατικό αιθέρα (διαιθυλαιθέρα, θειϊκό αιθέρα), που όχι μόνο έχει μικρό σημείο αυτανάφλεξης αλλά και ευρύτατα όρια ανάφλεξης.
Σαν μειονεκτήματα αναφέρουμε την μικρότερη θερμιδική του απόδοση, (8.800 kcal/*) και την
βεβιασμένη εκτόνωσή του. Επομένως μεγάλη προσθήκη αιθέρα σε βάρος του πετρελαίου, μειώνει
την συνολική θερμιδική απόδοση του καύσιμου και κουράζει την μπιέλα.
Σαν μέγιστη απαραίτητη περιεκτικότητα για εκκίνηση ή λειτουργία θεωρούμε το 33%. Παλαιά καύσιμα diesel μπορεί να έχουν χάσει μέρος του αιθέρα τους, και να δυσκολεύουν την εκκίνηση. Το λάδιΚατάλληλα λιπαντικά για το καύσιμο diesel είναι τα ορυκτά και τα φυτικά λιπαντικά και ορισμένα συνθετικά.Τα φυτικά λάδια όπως το καστορέλαιο δεν αναμιγνύονται με το πετρέλαιο, αλλά ο αιθέρας που προστίθεται αναγκαστικά για την ανάφλεξη βοηθάει στην λήψη ομοιογενοποιημένου μίγματος. Προαιρετικά η ανάμιξη υποβοηθείται με την προσθήκη μικρής ποσότητας νιτροβενζόλιου. Από τα ορυκτά λιπαντικά κατάλληλα είναι τα κοινά SAE 40 αλλά δεν προτιμούνται. Η αναλογία του καστορέλαιου είναι κατά βάση στο 33%. Μικρότερη περιεκτικότητα μπορεί να γίνει αποδεκτή αν ο αερομοντελιστής γνωρίζει πολύ καλά τι θέλει και τι κάνει, δεδομένου ότι το πετρέλαιο έχει μία μικρή λιπαντική ικανότητα αφ' εαυτού. Το πρόσθετο amyl nitriteΠροκειμένου περί αγωνιστικών κινητήρων diesel (πολύστροφοι πέρα των 18.000 σ.α.λ.), που χρησιμοποιούνται στην κατηγορία team racing, ή combat, ο χρόνος καθυστέρησης της ανάφλεξης είναι σημαντικός.Για να μειώσουμε το χρόνο αυτό προσθέτουμε το συστατικό Amyl Nitrite (ή το υποκατάστατο υποδεέστερο Amyl nitrate) σε πολύ μικρή αναλογία από 0,5%-3%. Η ιδανική αναλογία εξαρτάται από τις συνθήκες του περιβάλλοντος, και την υπόλοιπη σύθεση του καύσιμου, και βρίσκεται πειραματικά.. Το Amyl nitrite (nitrate) προστίθεται μόνο στην ποσότητα του καύσιμου που θα χρησιμοποιηθεί τις επόμενες ώρες, γιατί το μίγμα που το περιέχει χαλάει γρήγορα (καθιζάνουν αδιάλυτα συστατικά). Επειδή είναι οξειδωτικά ο κινητήρας πρέπει να καθαρίζεται καλά μετά την χρήση. ΑναλογίεςΔεν υπάρχει μία ορισμένη αναλογία των συστατικών όπως και στους άλλους τύπους καυσίμων. Διάφοροι κινητήρες σε διάφορες χρήσεις και σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες χρειάχονται ιδιαίτερες αναλογίες για μια καλή απόδοσηκαι φυσικά διαφορετικές ρυθμίσεις μίγματος και συμπίεσης. |
Για στρώσιμο & απλή Λειτουργία | Για αγωνιστική χρήση | |
Φωτιστικό πετρέλαιο | 33,33% (1:3) | 52-55% |
Αιθέρας | 33,33% (1:3) | 30% |
Καστορέλαιο | 33,33% (1:3) | 18-15% |
Amyl nitrite | 0 | 0,5-3% (επι του συνόλου) |
 
![]() |
![]() |