( ) Στρογγύλεψε με το γυαλόχαρτο τα ξύλα της ατράκτου σύμφωνα με τις τομές του σχέδιου. Στρογγύλεψε επίσης τα χείλη προσβολής των δύο πτερυγίων.
Σημείωση: Το βερνίκωμα της ατράκτου είναι προαιρετικό.
Η τελειωμένη άτρακτος του Venus 1
Το φτερό
Το φτερό έχει τρείς έδρες, ενωμένες σε πολύεδρο. Φτιάχνεται αρχικά μονοκόμματο και οι ακραίες έδρες αποχωρίζονται για να κολληθούν στην σωστή γωνία σε επόμενη φάση.
Το φύλλο της μπάλσα (Νο 6) έχει αρχικά πλάτος 80 χιλ. Μετά το καμπύλωμα η χορδή του θα γίνει περίπου 78 χιλ. Το φύλλο θα πάρει την επιθυμητή καμπύλη καθώς κολλιούνται σ' αυτό τα πλευρίδια. Στα ακροπτερύγια δεν υπάρχει πλευρίδιο γι' αυτό η καμπυλότητα σ' αυτές τις περιοχές θα είναι πολύ μικρή.
( ) Κόψε ένα πλευρίδιο Νο 7 από λεπτό κόντρα πλακέ ή χοντρό χαρτόνι και με αυτό οδηγό κόψε 11 όμοια πλευρίδια από μπάλσα πάχους 4 χιλ.
Μαρκάρισε το μπροστινό μέρος κάθε πλευρίδιου με ένα μολύβι.
( ) Σημείωσε τις θέσεις των πλευριδίων Νο 7 στην κάτω επιφάνεια του φύλλου Νο 6.
( ) Αφαίρεσε τα τριγωνικά κομμάτια από τις άκρες του φύλλου όπως δείχνει το σχέδιο.
( ) Τέλος μαρκάρισε ποιό είναι πλέον το χείλος προσβολής.
( ) Κόλλα τα πέντε πλευρίδια του κεντρικού τμήματος μεταξύ τους.
( ) Κόλλα τα πλευρίδια στην θέση τους αρχίζοντας από την κεντρική πεντάδα.
Πρόσεξε το μπροστινό μέρος τους (με το σημάδι), να κολληθεί προς το χείλος προσβολής.
Τα πλευρίδια στα ακραία ζεύγη δεν πρέπει να κολληθούν μεταξύ τους σ' αυτή τη φάση.
Κράτα τα ξύλα στην θέση τους έως ότου στεγνώσει η κόλλα με μανταλάκια.
Για να μην πιεστεί το ξύλο να παρεμβάλεις μικρά κομματάκια μπάλσα.
( ) Κόψε το φύλλο Νο 6 ανάμεσα από τα ακραία ζεύγη των πλευριδίων, να ελευθερωθούν οι δύο ακραίες έδρες.
( ) Με μία άγρια γυαλοχαρτίστρα, ξύσε φάλτσα τα σημεία που θα γίνει η ένωση των διέδρων συμμετρικά, δηλαδή το κάθε μέρος στο μισό της γωνίας που θα κολληθούν.
( ) Για να σχηματίσεις την πολύεδρο, στερέωσε την κεντρική έδρα στον πίνακα, κόλλα στην ένωση την ακραία έδρα, και ακινητοποίησε την με το ακροπτερύγιό της ανασηκωμένο σε απόσταση 70 χιλιοστών από τον πίνακα. Η απόσταση αυτή (η γωνία) δεν είναι κρίσιμη, αλλά πρέπει να είναι η ίδια καιστις δύο έδρες.
( ) Οταν στεγνώσει η κόλλα, ενίσχυσε την επάνω πλευρά των δύο ενώσεων κολλώντας κατά μήκος τους ένα πανάκι πλάτους 15 χιλ. Ενίσχυσε με όμοιο τρόπο τα κεντρικά σημεία του χείλους προσβολής και εκφυγής που θα πατάνε τα λάστιχα.
( ) Στρογγύλεψε με γυαλόχαρτο το χείλος προσβολής και εκφυγής του φτερού και τα ακροπτερύγια.
Σημείωση: Το φτερό αυτό δεν χρειάζεται άλλη επικάλυψη ή βερνίκωμα για να πετάξει Αν όμως το περάσεις ένα χέρι βερνίκι θα μεγαλώσεις την αντοχή του στην στρέψη και τα σκευρώματα.
Τι εκφράζουν οι καμπύλες γραμμές στην κάτοψη του φτερού, στο σημείο της ακμής της διέδρου;
Αυτή είναι συνήθης απορία.
Στο σχήμα αριστερά φαίνεται σε κάτοψη οι χωρισμένες έδρες πριν γυαλοχαρτιστούν φάλτσα για να ταιριάζουν στην δίεδρο γωνία.
Στο σχήμα δεξιά φαίνονται οι γυαλοχαρτισμένες πλέον έδρες, και πάλι σε κάτοψη.
Το αρχικό σχήμα, που εμφανίζεται και στο σχέδιο, δείχνει πως φαίνονται οι γυαλοχαρτισμένες έδρες σε επαφή, πριν απομακρυνθούν η μία από την άλλη.
Η τελική συναρμολόγηση και η ισορροπία
Τα φτερά και η άτρακτος συνδέονται μεταξύ τους με λάστιχα, για ευκολία στην μεταφορά και το τριμάρισμα όπως επίσης και για να υποχωρούν στις βαρειές προσγειώσεις μειώνοντας τον κίνδυνο ζημιάς.
( ) Πέρνα τα λάστιχα Νο 12 γύρω από την άτρακτο να βρεθούν πίσω από την βάση του φτερού. Ακούμπα το φτερό στην θέση του και τράβα τα λάστιχα πάνω από το φτερό να πιαστούν στο μπροστινό δόντι της ατράκτου. Αν το ένα λάστιχο κρίνεται ανεπαρκές, βάλε και δεύτερο ή και τρίτο. Αν τα λάστιχα δεν είναι σφιχτά το φτερό πιθανόν να μετακινηθεί και να επηρεάσει την πτήση.
( ) Βίδωσε την βίδα Νο 10, μαζί με μία ή δύο μικρές μεταλλικές ροδέλλες στο μέσο της σχισμής.
( ) Στερέωσε στην μύτη μεγάλες μεταλλικές ροδέλες Νο 11, με την δεύτερη βίδα Νο 10, έως ότου το ολοκληρωμένο ισορροπήσει στο ενδεδειγμένο σημείο. Οι ροδέλλες αυτές τοποθετούνται συμμετρικά και στις δύο πλευρές (αριστερά- δεξιά).
Το μικρό αντισταθμιστικό βάρος, στην σχισμή, μπορεί να μετακινηθεί μπρός-πίσω, για να ρυθμιστεί με ακρίβεια το Κ.Β.
Στην φωτογραφία φαίνεται κολλημένο ένα κομμάτι γυαλόχαρτο στο πλαϊνό της ατράκτου, κάτω από το φτερό (υπάρχει και στην άλλη πλευρά). Το γυαλόχαρτο βοηθάει να μην σου γλυστρίσει το ανεμόπτερο από το χέρι.
( ) Γράψε το όνομα και την διεύθυνσή σου στο πλάϊ της ατράκτου.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΛΙΚΩΝ VENUS 1
ΥΛΙΚΟ | ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (σε χιλιοστά) | Νο | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
κόντρα πλακέ | 250 Χ 70 Χ 4 | 1 | άτρακτος |
πήχυς πεύκη | 330 Χ 7 Χ 4 | 2 | άτρακτος |
φύλλο μπάλσα ημίσκληρη-μέτρια | 1000 Χ 80 Χ 2 | 3 | βάση φτερού |
>> | >> | 4 | οριζόντιο πτερύγιο |
>> | >> | 5 | κάθετο πτερύγιο |
>> | >> | 6 | φτερό |
φύλλο μπάλσα μαλακή | 140 Χ 80 Χ 4 | 7 | πλευρίδια |
χαρτονάκι ή αλουμίνιο | όπως στο σχέδιο | 8 | πηδάλιο |
πανάκι | λουρίδα 15 χιλ | 9 | ενίσχυση |
2 βίδες, 4 ροδέλες, 2 παξιμάδια |
| 10 | αντισταθμιστικό βάρος |
μολύβι (μέταλλο) 20-30 γρ. | φύλλο 1-2 χιλ | 11 | αντισταθμιστικό βάρος |
λάστιχα 2-3 | Φ 40 χιλ | 12 | για σύνδεση |
κόλλα | βλέπε γενικές οδηγίες |
|
|
βερνίκι και διαλυτικό (προαιρετικά) | βλέπε γενικές οδηγίες |
| αδιαβροχοποίηση |